Dropshipping - pytania i odpowiedzi (FAQ)

1) Na czym polega współpraca na zasadzie dropshippingu?
Dropshippidng to nowoczesny model współpracy hurtowni i sklepu internetowego, polegający na tym, że hurtownia zajmuje się dostarczaniem, magazynowaniem i wysyłką towaru do klienta detalicznego, a rolą sklepu intenrnetowego jest wyłącznie: pozyskanie klienta, sprzedaż towaru, przekazanie informacji o sprzedaży do hurtowni i ewentualna obsługa posprzedażowa transakcji.
W tym modelu współpracy praktycznie całość kosztów i problemów związanych z zaopatrzeniem w towar i utrzymywaniem stanów magazynowych pozostaje po stronie hurtowni, a sklep internetowy zajmuje się wyłącznie tym, na czym zna się najlepiej - czyli docieraniem z ofertą do klientów detalicznych i sprzedażą.
Więcej o korzyściach z współpracy opartej na tym modelu można przeczytać tutaj: Współpraca Dropshipping.

2) Czy współpraca na zasadzie dropshippingu jest legalna i nie narusza przepisów prawa?
Współpraca pomiędzy hurtownią i właścicielem sklepu internetowego (lub np. właścicielem konta sprzedawcy na Allegro) jest całkowicie legalna. Właściciel sklepu musi jednak pamiętać o tym, że powinien być przedsiębiorcą prowadzącym legalną działalność gospodarczą. Na sprzedawcy ciążą także wszystkie obowiązki związane ze sprzedażą z udziałem konsumentów, czyli konieczność przestrzegania odpowiednich przepisów, wystawiania dowodów sprzedaży, odprowadzania należnych podatków itp.
Hurtownia erotop.pl nie prowadzi sprzedaży osobom nie będącym przedsiębiorcami i nie prowadzącym działalności gospodarczej.

3) Czy do rozpoczęcia współpracy z hurtownią erotop.pl konieczne jest zawarcie umowy o współpracy?
Nie. W celu rozpoczęcia współpracy wystarczy zarejestrowanie się na naszej stronie oraz zaakceptowanie regulaminu i zasad współpracy. Można to zrobić klikając tutaj.
Współpracujemy jednak tylko z przedsiębiorcami, czyli osobami prowadzącymi działalność gospodarczą w oparciu o wpis do CEIDG lub firmami zarejestrowanymi w KRS.

4) Czy ze strony erotop.pl można pobierać zdjęcia i opisy produktów?
Tak. Nasi Partnerzy mogą pobierać z naszej strony zdjęcia i opisy produktów w celu wykorzystanie ich w swoich sklepach internetowych. W celu zautomatyzowania i usprawnienia tego procesu udostępniamy plik .xml

5) Czy hurtownia erotop.pl współpracuje z platformami - integratorami sprzedaży internetowej?
Tak, w chwili obecnej nasza hurtownia jest dostępna na platformie sky-shop.pl oraz baselinker.com.

6) Jak szybko po złożeniu zamówienia erotop.pl wysyła towar do klienta?
Wszystkie towary oferowane w naszej hurtowni posiadamy na stanie magazynowym i wysyłamy je niezwłocznie po otrzymaniu zamówienia. Przewoźnicy odbierają od nas przesyłki w godzinach 13.oo - 15.oo, więc jeśli otrzymamy zamówienie do godziny 12.oo, najprawdopodobniej wyślemy je jeszcze w tym samym dniu roboczym. Jeśli zamówienie otrzymamy po godzinie 12.oo - najprawdopodobniej wyślemy je w następnym dniu roboczym.

7) Czy możliwe jest przesłanie do erotop.pl własnego listu przewozowego?
Tak, jest to możliwe i zalecane. Większość naszych partnerów handlowych przysyła do nas wraz z zamówieniem własny list przewozowy. 

8) Z jakimi przewoźnikami współpracuje erotop.pl?
Codziennie odwiedzają nas przedstawiciele następujących przewoźników: Inpost, DPD, FedEx, Pocztex. Oczywiście, jeśli prześlesz do nas własny list przewozowy, możesz skorzystać z dowolnego, innego przewoźnika.

Przy sporządzaniu listów przewozowych należy podać następujący adres odbioru przesyłki:

"AURORA",
ul. Mierosławskiego 14,
37-700 Przemyśl

tel. 602690190
biuro@erotop.pl

W przypadku jeśli przesyłka będzie wysyłana do paczkomatu INPOST, jako paczkomat nadawczy należy podać paczkomat:

PRZ02M

znajdujący się w miejscowości Przemyśl, województwo podkarpackie, pod adresem: ul. Wincentego Pola 36, na stacji paliw MOYA.

UWAGA: Przy przygotowywaniu listów przewozowych do paczkomatów INPOST proszę pamiętać o wybraniu odpowiedniego gabaryty przesyłki! Większość kosmetyków i drobnych gadżetów zmieści się w opakowaniu o gabarycie "A". Jednak niektóre większe produkty muszą być nadane jako gabaryt "B" lub nawet "C". Jeśli nie macie pewności odnośnie gabarytu przesyłki, możecie skontaktować się z nami w tej sprawie. Paczkę zawsze wyślemy na takim liście przewozowym, jaki otrzymamy od Was. Jeśli wybrany gabaryt będzie zbyt mały, może to spowodować, że forma Inpost będzie domagać się od Was dopłaty do przesyłki.

9) Jak są pakowane przesyłki wysyłane do klientów z hurtowni erotop.pl?
Wszystkie wysyłane przez nas przesyłki są zapakowane starannie i dyskretnie. Produkty owijamy folią bąbelkową aby zabezpieczyć je przed uszkodzeniem, następnie umieszczamy je w pudełku z tektury falistej o odpowiedniej wielkości. Puste przestrzenie w pudełku wypełniamy ekologicznym wypełniaczem SKROPAK lub wypełniaczem papierowym. Nie oszczędzamy na opakowaniach! Naszym priorytetem jest aby produkt dotarł do klienta bezpiecznie i bez uszkodzeń.

Wysyłane przesyłki nie zawierają żadnych napisów i oznaczeń reklamowych. Z uwagi na charakter oferowanych przez nas produktów bardzo dbamy o dyskrecję przesyłek i o to, aby ich opakowanie w żaden sposób nie sugerowało zawartości.

10) Ile kosztuje wysyłka produktów przy współpracy na zasadzie dropshippingu?
Za przygotowanie wysyłki przy współpracy na zasadzie dropshippingu (opakowanie, koszt materiałów opakowaniowych) pobieramy zryczałtowaną opłatę w wysokości 3,00 zł netto. Jest ona niezależna od wielkości przesyłki.

11) Czy możliwe jest dołączanie do przesyłek ulotek lub innych materiałów reklamowych dostarczonych nam przez naszego Partnera? Ile kosztuje taka usługa?
Tak, możemy dołączać do przesyłek ulotki lub inne materiały reklamowe jeśli otrzymamy je od naszego Partnera. Taka usługa jest bezpłatna.

12) Czy stany magazynowe produktów widoczne na stronie erotop.pl są aktualne? Stany magazynowe widoczne na naszej stronie są aktualizowane raz na dobę (około godziny 3.oo) więc w ciągu dnia może się zdarzyć, że nie będą odpowiadać stanom faktycznym. Proszę się jednak nie obawiać. Utrzymujemy na tyle wysokie stany magazynowe, że praktycznie nie zdarza się, żeby jakiegokolwiek towaru zabrakło dla bieżącej obsługi naszych partnerów handlowych. 

13) Jakie są formy płatności za towary zakupione w dropshippingu?
Od klientów rozpoczynających współpracę z naszą hurtownią wymagamy aby dokonali wpłaty za zamówiony towar przed jego wysyłką (wystarczy przesłanie wraz z zamówieniem dowodu dokonanej wpłaty). Wpłaty za zamówienia należy dokonywać na nasz rachunek bankowy (mBank):

Przedsiębiorstwo AURORA
40 1140 2004 0000 3102 6607 3116

W tytule wpłaty należy podac numer zamówienia.

Jeśli przelew zostanie wykonany z mBank, będzie on od razu widoczny na naszym rachunku bankowym. W takim wypadku przesyłanie potwierdzenia wpłaty nie jest konieczne.
W najbliższym czasie uruchomimy w erotop.pl system płatności on-line, umożliwiający dokonanie szybkiej płatności z większości banków działających w Polsce. Wyeliminuje to całkowicie konieczność przesyłania potwierdzeń wpłaty.
Po dłuższej, regularnej współpracy istnieje możliwość ustalenia indywidualnych warunków płatności.

14) Jak są wystawiane faktury VAT do dokonanych zakupów?
Faktury VAT dla naszych Partnerów handlowych wystawiamy do każdego zamówienia. Wystawione faktury wysyłamy raz dziennie, na adres e-mail, w formacie .pdf  Dla klientów dokonujących regularnie dużej ilości zakupów, w indywidualnie uzgodnionych przypadkach istnieje możliwość wystawiania jednej, zbiorczej faktury VAT za ustalony okres rozliczeniowy. 

15) Czy możliwa jest wymiana towaru, jeśli okazało się, że jest on uszkodzony?
Tak, dokonujemy takiej wymiany jeśli towar posiada wady fabryczne/produkcyjne, które nie powstały na skutek używania produktu. 

16) Czy możliwy jest zwrot do erotop.pl towaru odesłanego przez klienta w ramach tzw. "zwrotu konsumenckiego", w ciągu 14 dni? 
Nie. Towar podlega zwrotowi do erotop.pl jedynie w przypadku, gdy posiada wady fabryczne/produkcyjne, które nie powstały na skutek używania produktu. W transakcjach zawieranych pomiędzy hurtownią a sklepem (Sprzedawcą) internetowym nie mają zastosowania przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. "o prawach konsumenta". Wszelkie roszczenia klienta (będącego konsumentem) związany z prawem do zwrotu  zakupionego towaru w ciągu 14 dni bez podania przyczyn powinien zrealizować Sprzedawca.